Sunday, October 30, 2011

Kolesterol Memang Mala-Fide.

Bingkai cermin mata aku ini lately macam memberi masalah kepada aku. Bingkai besar plastik, buatan China (bukan Italy) rasanya sudah tidak kena dengan aku. Ianya membuatkan muka aku nampak tidak cool. Entah, satu masa dulu aku rasa aku cool gila dengan cermin mata aku yang satu ini. Pseudo intelektual, kuasi sinefelik, writer wannabe, Jean Paul Sartre.

Celaka. Sekarang ianya membuatkan aku seperti apek yang menunggu masa untuk dikuburkan dan gambarnya digantung untuk di kow tow oleh anak cucu. Dengan rambut pendek sikat tepi yang juga celaka. Ianya sangat jauh dari perkataan 'cool' tersebut. I'm totally fucked.

Aku mula intai-intai bingkai cermin mata yang baru. Mungkin pilihan aku kali ini yang lo-fi, tak memberi mesej dan imej -' Ares-gila-babi-punya-art' lagi. Aku capai beberapa bingkai made in Italy di kedai cermin mata di Plaza Alam Sentral sambil diperhatikan dengan penuh prejudis dan mala-fide oleh pekerja kedai tersebut memandangkan harga setiap satunya agak mengcekik.

Sial la, ingat melayu dengan jeans koyak macam aku ni takde duit ke? Seluar koyak ni pun dari DeBenHam la topui.

Aku buat tak reti. Dah biasa dengan pandangan macam tu. pfft. Aku cuba beberapa bingkai, dan melihatnya di cermin. Semuanya tak kena. Tak masuk dengan muka aku. Tak tahulah kenapa. Aku mengeluh.

"Takde design lain yang lagi elok ke?"

Pekerja kedai yang mukanya macam tak sober dari ecstasy lepas feng tau semalam tengok aku dengan muka yang... ya, prejudis dan mala fide seperti tadinya.

" Bukan design la bos, you ada itu double chin maa...pipi you tembam... mana kena pakai frame ini macam maa..."

Aku speechless.

Babi.

Aku letak frame terus belah dari kedai. Bukan salah bingkai. Aku salahkan Heinekken sekarang ni. cis.


p/s- Opinions are like assholes... Everyone's got one, and they stink - Brandi Kangiser